My Life - Episode No.. 2 - Catatan Perubahan Hidup

Alhamdulillah.  Syukur dapat bangun sebelum Subuh. Dah niat sebelum tidur pada 2 pagi tadi utk Allah gerakkan saya (jika ada hayat lagi) sebelum Azan Subuh. Pelik kan? No alarm. No snooze alarm. Just a set in my mind. Reset Minda kata Prof Muhaya. Hehehe Sorry ye Prof. M.  Saya pinjam tagline sekejap.

So, things to check for My Life Episode No. 2 are:

  1. Baca Quran every day (walaupun ayat lazim) - done.
  2. Ajar anak Kaedah Haraki - Yesterday done.
  3. Buang negative perangai - 2 days succeeded.
  4. Solat dlm masa kurang setengah jam dari masuk waktu solat - failed as last night coz attending Allianz Buss Weekly Class.
  5. Gembirakan orang lain - Done everyday. Belanja minum pun dah buat org lain happy kan? hehehe
  6. Play with children - Done everyday
As for No. 5, teringat time kerja petrol pump.  Saya belajar bab gembirakan orang lain melalui seorang peniaga Yong Tau Foo.  Pada lewat malam, cina ni akan masuk isi minyak selepas berniaga.  Dia without fail akan tanya saya dan sorang lagi rakan saya berbangsa India.

"Lu apa mau minum?".

"Kalau mau, pergi angkat sekarang. Saya bayar punya!"

"Angkat la apa lu olang suka."

I and my friend took our favourite drinks.  It is costly too. I asked him. 

"Takpa ke tokey? Mahal ni."

He selamba replied.

"Takpa.  Takpa.  Lu olang punya suka."

And yet his own drink was if i still could remember is mineral water which is way to cheap than our chosen drink.

Are we happy? Yes. We did.  Everytime when he came we are very happy.

Azan now.

Lets pray bro. On time.

GTG now.

Comments

Popular Posts